Dokážete změnit svět?

Už se vás někdo ptal na téma snů, bohatství a peněz? Patří mezi vaše sny kvalitní budoucnost pro děti, pěkné bydlení, cestování nebo pomoc potřebným… Dobře. To jsou sny mnoha lidí. Možná máte i cestu jak jich dosáhnete. Bude to fungovat?

Kolika lidem jste posloužili? Co jste pro ně udělali? To, že to někdo „někam dotáhl“ by mělo být vizitkou toho, kolika lidem dokázal pomoci.

Vždycky je to o lidech

Den co den na nás vyskakují články o bohatnutí, penězích, podnikání, marketingu, kampaních a prodejních strategiích. Existuje několik skutečně efektivních způsobů propagace vašeho byznysu, ale jejich dopad nebude silný, pokud neumíte jednat a komunikovat s lidmi. Pokud jim nedokážete upřímně sloužit, nezvládnete udělat dobrý dojem, prodat „sami sebe“ a nepostavíte-li svou práci na vztazích, váš úspěch nebude trvalý.

Účinné marketingové strategie jsou založené na získání důvěry zákazníka, vybudování vztahu mezi obchodníkem a spotřebitelem. Kolik lidí to ovšem opravdu zvládá? Každý si o sobě rád myslí, že právě on dokáže zaujmout a vybočit z řady. To se dá zařídit. Podstata ale stojí na otázce: „Umí to s lidmi?“ Podnikatel nebo zaměstnanec přináší hodnotu a dobré služby nebo zboží, ale pokud neumí s lidmi mluvit, přiblížit se jim, navázat spojení a udržet si vztah, nebudou zde oboustranně prospěšné výsledky a úspěch. Říkáte si: „Tak si na to najmu lidi, co to budou umět.“ Ano. To může být určité řešení. Jenže pro takové lidi musíte být dost zajímaví, získat si je, a současně poznat, že to jsou ti praví. Sami s nimi musíte umět jednat a navázat vztah!

Nebudete-li mít za sebou svůj vlastní růst, nemáte co předat dál

Mnoho lidí investuje spoustu nápadů, času, energie i peněz do svých záměrů, ale zapomínají započítat lidský faktor – vztahy, emoce, důvěru apod. Výsledná čísla by mohla být i násobně lepší, kdyby firmy skutečně dokázaly navázat spojení s lidmi. Někteří podnikatelé a dobře postavení zaměstnanci chodí s nosem nahoru. Netuší, že to může být začátek jejich konce.

Jakou vytváříte hodnotu pro lepší život lidí kolem sebe?

V marketingových strategiích nesmíme zapomenout na osobní rozvoj. V dnešní době máme k dispozici nepřeberné množství literatury, kurzů a koučů osobního rozvoje, takže je z čeho vybírat. Nabyté zkušenosti, pokroky a náš opravdový růst se ovšem ukáží až v interakci s okolím. A jsme opět u komunikace, jednání s lidmi a získávání vztahů. Můžete být sebelepší odborník, ale pokud nedokážete myšlenku prodat, je vám téměř k ničemu.

Už jste někdy slyšeli věty:

Já nevím, jak bych to těm lidem prodala.

Na to já nejsem.

Už to nikdo nechce kupovat.

To je tím, že tam a tam to seženou levněji.

Nevím, jak najdeme nové zákazníky.

Já už nevím, jak jim to mám vysvětlit, aby udělali, co je třeba.

Slyšeli? Možná z vlastních úst?

Spoustu tipů a návodů získáte v ebooku Sponzorovací proces od A do Z.

Zajímejte se o lidi, jak s nimi komunikovat, jak se s nimi seznámit. Jak poznat ty, které hledáte. Teprve potom dosáhnete kýženého a trvalého úspěchu!

Olga Strnadová Autor: Olga Strnadová

autorka a lektorka Školy seznamování. Pomáhám lidem s komunikací a navazováním kontaktů pro jejich práci, obchod, i soukromé vztahy. Díky tomu lidé snadněji rozumí svému okolí a vytvářejí ty správné kontakty. Tak roste jejich vliv, respekt i sebevědomí. Zlepšují a prohlubují vztahy. Jsou celkově úspěšnější.

Komentujte. Vaše názory mne zajímají.