Vztahy jsou k nezaplacení a vydělají vám peníze

S jedním velmi moudrým učitelem byznysu jsme řešili téma snů, bohatství a peněz. Říkala jsem, že mezi mými sny je především zajistit kvalitní budoucnost pro děti, pořídit si bezpečný a prostorný dům pro rodinu, cestovat, finančně pomáhat nemocným a opuštěným dětem…

Odpověděl mi: „Dobře. To jsou sny mnoha lidí. A proč si myslíš, že si zasloužíš velký dům pro rodinu?“

Bez většího přemýšlení jsem řekla: „Je to vizitka toho, co jsem dokázala, jak jsem dobrá, jak jsem úspěšná.“

Jeho odpověď byla tak prostá, samozřejmá a přirozená a přitom mě doslova šokovala: „Neleží to ani tak v tom, jak si dobrá, ale kolika lidem si posloužila, co jsi pro ně udělala. To že budeš mít nový dům je vizitkou toho, kolika lidem si dokázala pomoci. Jakou si vytvořila hodnotu pro lepší život lidí kolem sebe.“

Den co den na nás vyskakují články o bohatnutí, penězích, podnikání, marketingu, kampaních a prodejních strategiích. Existuje několik skutečně efektivních způsobů propagace vašeho byznysu, ale jejich dopad nebude silný, pokud neumíte jednat a komunikovat s lidmi. Pokud jim nedokážete upřímně sloužit, nezvládnete udělat dobrý dojem, prodat „sami sebe“ a nepostavíte svou práci na vztazích, váš úspěch nebude trvalý.

Účinné marketingové strategie jsou založené na získání důvěry zákazníka, vybudování vztahu mezi obchodníkem a spotřebitelem. Kolik lidí to ovšem opravdu zvládá? Každý si o sobě rád myslí, že právě on dokáže zaujmout a vybočit z řady. To se dá zařídit. Podstata ale stojí na otázce: „Umí to s lidmi?“ Podnikatel nebo zaměstnanec přináší hodnotu a dobré služby nebo zboží, ale pokud neumí s lidmi mluvit, přiblížit se jim, navázat spojení a udržet si vztah, nebudou zde oboustranně prospěšné výsledky a úspěch. Říkáte si: „Tak si na to najmu lidi, co to budou umět.“ Ano. To může být určité řešení. Jenže s takovými lidmi se musíme umět seznámit, poznat, že to jsou ti praví a sami s nimi musíme umět jednat a navázat vztah.

Mnoho lidí investuje spoustu nápadů, času, energie i peněz do svých záměrů, ale zapomínají započítat lidský faktor – vztahy, emoce, důvěru apod. Výsledná čísla by mohla být i násobně lepší, když by firmy skutečně dokázaly navázat spojení s lidmi. Někteří podnikatelé a dobře postavení zaměstnanci chodí s nosem nahoru. Netuší, že to může být začátek jejich konce.

V marketingových strategiích nesmíme zapomenout na osobní rozvoj. V dnešní době máme k dispozici nepřeberné množství literatury, kurzů a koučů osobního rozvoje, takže je z čeho vybírat. Nabyté zkušenosti, pokroky a náš opravdový růst se ovšem ukáží až v interakci s okolím. A jsme opět u komunikace, jednání s lidmi a získávání vztahů. Můžete být sebelepší odborník, ale pokud nedokážete myšlenku prodat, je vám téměř k ničemu.

Už jste někdy slyšeli věty:

Já nevím, jak bych to těm lidem prodala.

Na to já nejsem.

Už to nikdo nechce kupovat.

To je tím, že tam a tam to seženou levněji.

Nevím, jak najdeme nové zákazníky, reklamu si teď nemůžeme dovolit.

Jak jste mu to řekl? Pochopil vás?

Já už nevím, jak jim to mám vysvětlit, aby poslechli.

Slyšeli? Možná ve vlastní hlavě?

Zajímejte se o lidi, jak s nimi komunikovat, jak se s nimi seznámit. Jak poznat ty, které hledáte. Teprve potom dosáhnete kýženého a trvalého úspěchu!

Olga Strnadová Autor: Olga Strnadová

Scan the QR Code
autorka a lektorka Školy seznamování. Pomáhám lidem s komunikací a navazováním kontaktů pro jejich práci, obchod, i soukromé vztahy. Díky tomu lidé snadněji rozumí svému okolí a vytvářejí ty správné kontakty. Tak roste jejich vliv, respekt i sebevědomí. Zlepšují a prohlubují vztahy. Jsou celkově úspěšnější.

Komentujte. Vaše názory mne zajímají.