Tag Archives: Výzva

Láska v čokoládovém srdíčku

Láska v čokoládovém srdíčku

Čokoláda zvyšuje v mozku hladinu serotoninu a dopaminu. Díky nim se v nás uvolňují pocity radosti a štěstí. Dále je uvolňován fenylethylamin, který se nazývá se také jako „droga zamilovaných“. Jenže čokoláda nám lásku v životě nenahradí. Proto krom tipů na báječné valentýnské dárky bychom o svátku sv. Valentýna měli vědět ještě něco víc. Podívejte se na video… Číst dál

Je možné zachránit rozpadající se vztah?

Je možné zachránit rozpadající se vztah?

Každý prožil v lásce zklamání. Každý vztah si prošel krizí. Tento film vypráví skutečný příběh o tom, že lásku můžeme znovu probrat k životu. Můžeme být milováni, můžeme prožívat všechny dary, které s sebou láska přináší. Jak na to? Nechte se inspirovat filmem „V jednom ohni“. Číst dál

Osobní inventura 2016

Osobní inventura 2016

Většina lidí v těchto dnech přemýšlí o roce, který se za námi uzavírá a o tom, jaký asi bude ten nový. Možná máte plno plánů a chcete na sobě zamakat. Nebo možná nejste příznivcem novoročních předsevzetí a čekáte, co život sám přinese. Určitě je ale zajímavé, podívat se občas zpět, a připomenout si ty nejlepší a nejdůležitější momenty, které vás nyní dostaly tam, kde jste! Číst dál

Budou o vás psát...

Budou o vás psát…

Proč je seznamování, rozšiřování kontaktů správné a důležité pro váš život? Udělejte si krátké cvičení. Představte si, že by o vás chtěl někdo na sklonku vašeho života napsat knihu. Knihu, která by byla autentická, nic by nepřibarvovala, nepřikrášlovala, nešpinila. Byla by o vás, o tom kým nyní jste. Měla by čtyři kapitoly. První kapitolu by psali členové vaší rodiny. Byla o vašem rodinném životě, o tom jaký jste manžel, syn, rodič, strýc… Druhou by psali vaši přátelé a byla by o tom, jaký jste člověk, čeho jste dosáhli, čím jste si prošli, co jste pro ně byli ochotní riskovat apod. Třetí by psali vaši kolegové z práce, popisovala by váš pracovní život, vyprávěla by vaše příběhy ze zaměstnání nebo z podnikání. Poslední kapitolu by psali lidé z vašeho města, z organizací, kde jste zapojeni a lidé, kterým jste v životě pomohli nebo ublížili od drobností až po vážné věci. Byla by o vašem volném čase, o vašich charitativních aktivitách, o vašem přispění společnosti, zlepšení vašeho města, životního prostředí, komunity… Co byste chtěli, aby v ní bylo napsáno? Jen Vy rozhodujete. Jak byste chtěli, aby byl vylíčen váš charakter, vaše životní role, váš život? Napište si to! Nešetřete inkoustem! Pozorně se podívejte na lidi kolem sebe a zamyslete se, o jaké změny byste se chtěli v jejich životech zasloužit? Co byste si o sobě chtěli přečíst! Pokud uděláte toto cvičení poctivě, jsem přesvědčená, že se dotknete vážných základní hodnot. Dostanete se na dřeň svého charakteru. A pochopíte, proč je seznamování a budování vztahů tak důležité pro váš život!

[button mode=“link“ href=“http://testdovednosti.cz“]Test dovedností[/button]

tlacitko-stahnetesipremiovydokument-2

uvodnistrana-stahnetesi-ebook

Proč to neříkáte nahlas?

Proč to neříkáte nahlas?

Zkoumání mezilidské komunikace je pro mě neuvěřitelně vzrušující záležitost. Lidé sami totiž často nerozumí svým problémům, ale ví jak se cítí. Ze svých soukromých i pracovních zkušeností z oblasti komunikace jsem našla 6 nejčastějších potřeb, kterých chtějí lidé dosáhnout.

Po čem ve skutečnosti touží:
– věřit si, být autentičtí, přestat se stylizovat, ale už někdy ani sami neví, kdo jsou
– najít svou skutečnou vnitřní motivaci, získat správné odhodlání a jednat
– být zábavní, oblíbení a vyhledávaní společníci
– umět prodat svoje myšlenky, práci, názory a vzbudit u lidí zájem
– přejí si, aby si druzí říkali o jejich kontakt
– chtějí to umět s lidmi, se vztahy, chtějí mít vliv, moc a respekt
Ale bojí se to říct nahlas. Možná se to stydí přiznat i sami sobě. Je to příliš troufalé? Působí to namyšleně? Ne, když se přestanou třást o vlastní ego, vykročí ze zóny svého pohodlí a začnou něco dobrého dělat pro druhé.
S tím pak totiž přijde i sebevědomí, smysluplnost, která se stává nevysychající studnou motivace, oblíbenost, najdete ty správné lidi, kteří budou sdílet vaše myšlenky a názory, stanete se inspirujícím člověkem, který má respekt a vliv.
To je totiž celé kouzlo – lidé se o vás nebudou zajímat, dokud si s nimi nevytvoříte vztah, a ten si vytvoříte jedině tím, že je něčím oslovíte, dotknete se jejich srdcí, budete autentičtí a budete jim na blízku. Nesdílejte s druhými své příběhy proto, abyste jim ukázali, jací jste skvělí, ale abyste se zahráli na tu správnou strunu a rozehráli melodii jejich duše, jejich života.
Chcete-li zjistit, jak dobře to umíte s lidmi, udělejte si krátký test, který vám prozradí víc.

[button mode=“link“ href=“http://testdovednosti.cz“]Test dovedností[/button]

tlacitko-stahnetesipremiovydokument-2

 

Žijeme ve světě nedodržených slibů?

Žijeme ve světě nedodržených slibů?

Nastaly časy, kdy lidé nepřikládají svým slovům velký význam. S kamarádem se dohodneme, že mu příští týden zavoláme, abychom zašli na oběd, i když si už předem uvědomujeme, že to nestihneme.
„Já to udělám.“ nebo „Já to zařídím.“ To je slib, na který druzí spoléhají. Ne společenská fráze, kterou říkáme, abychom neurazili. Když někomu něco slíbíme, udělejme to. Buďme lidmi, kteří dodrží svoje slovo, ne těmi, kteří hodně mluví, ale málo konají. Nemůžeme očekávat, že nás budou ostatní brát vážně a důvěřovat nám, pokud se chováme nespolehlivě a často jen tak plácáme do větru.

Tip! Abychom se přiblížili ideálu poctivosti a upřímnosti, začněme si všímat, kolik malých lží vyslovíme za jeden den. Dejte sami sobě závazek, že po dobu jednoho dne, budete naprosto poctiví ve svých slovech a činech.

Tři věty, které změní váš život

Jaká je Vaše „kouzelná formule“, kterou budujete u lidí důvěru a vyvoláváte v nich potřebu?

Potkáte někoho nového nebo po dlouhé době starého známého a on se vás po jedné dvou úvodních otázkách zeptá: A kde pracujete? / Co teďka děláš? / Čím se zabýváte?

 

Co lidé velmi často odpoví? (Dejme tomu, že pracují v reklamní agentuře.)

– „Dělám návrhy letáků, reklamu a tak.“

– „Ani se neptej, prosím tě. Šéf je magor, znáš to, ne?!“

– „Jsem grafik ve firmě XY, navrhuji na zakázku firemní tiskoviny k propagaci.“

– „Pracuju pro jednu firmu, jsem taková ta kancelářská krysa, co dělá reklamu.“

 

Líbí se vám takové prezentace?

Co říkáte vy, vaši spolupracovníci nebo zaměstnanci, když se jich někdo zeptá: „Co děláte?“

 

Je velmi užitečné mít připravenou tzv. CORE MESSAGE – vaše hlavní poslání.

Jedná se o stručnou, jasnou, srozumitelnou a zapamatovatelnou krátkou prezentaci, kterou lze použít kdekoli. Core message byste měli dokázat sdělit komukoliv během krátké jízdy výtahem. Ovšem stějně dobře funguje i na společenských akcích.

 

Jak má vypadat core message?

Stačí vám opravdu TŘI SMYSLUPLNÉ VĚTY!

1. Řekněte, kdo jste (vaše jméno).

2. Co děláte za službu.

3. Jak tato služba pomáhá druhým lidem. Případně pro koho je určena (pro jakou cílovou skupinu vaše služby nebo produkty jsou).

Mezi řádky by mělo být každému jasné – co získá, co z toho bude mít, v čem mu to pomůže.

Mluvte tak, aby tomu rozuměla i vaše babička nebo sedmiletý syn!

core message

Kdybych se Vám představila například větou: “ Učím lidi, jak díky komunikačním dovednostem a investováním na své osobní citové konto mohou rozšiřovat sféru svého vlivu a tvořit vzájemnost.“ …budu možná působit „děsně chytře“, ale vy byste si asi pamatovali jen to „…že něco učím“. 🙂

Core message by měla znít: „„Olga Strnadová, pomáhám lidem s navazováním kontaktů pro jejich práci, obchod, i soukromé vztahy. Díky tomu lidé snadněji komunikují, tak roste jejich vliv, respekt i sebevědomí a zlepšují své vztahy.““

 

NAPIŠTE SI SVOJÍ CORE MESSAGE – kdo jste a jak tím, co děláte, můžete někomu pomoci.

Příprava Vaší core message – hlavního poslání vám pomůže:

– ujasnit si co děláte

– uvědomit si proč to děláte

– pro koho to děláte

– napadnou vás tak další oblasti, které byste mohli začít dělat – jak rozšířit vaše služby

– získáte pocit jistoty, posílíte vaše seběvědomí

– vytváříte u lidí důvěru v to, co děláte

 

Prezetnujte se tak na internetu i mezi lidmi!

Dobrá core message dokáže změnit celý váš život. Když při představování a v komunikaci s lidmi začnete používat jednoduché a jasné sdělení o tom, čím jste užiteční a s čím jim můžete pomoci, rázem získáte více zákazníků a známých. Lidé budou vědět, co děláte a svým proč (to děláte) získáte jejich sympatie!

Když by se vás někdo zeptal: „Kdo jsi?“ Co byste odpověděli?

Když naleznete sami sebe, naleznete i své přátele, spolupracovníky a posluchače. Když chceme lidem něco předat, musíme znát dvě věci: svoje téma a sami sebe. To první je nám celkem jasné. Asi už jste zažili situaci, kdy někdo hovořil o něčem, o čem nevěděl vůbec nic. V tom lepším případě je to komické. V tom horším tristní. V komunikaci s kýmkoliv bychom měli být autentičtí.
Z rady: „Buď sám sebou!“ se stalo klišé, kterému už dnes málokdo rozumí.

být sám sebou

Každý radí: „Buď sám sebou.“ „Dobře, ale kdo vlastně jsem?“, „A jak to zjistím?“

Udělejte si následují cvičení:

1. Napište si své hodnoty. Hodnoty reprezentují to, co je pro nás v životě nejdůležitější. Jsou zdrojem energie, měly by být naší hnací silou ve všem, co děláme.

Jaké mohou být důležité lidské hodnoty: vnitřní integrita, svoboda, krása, úspěch, zdraví, odvaha, vzdělání, láska, trpělivost, respekt, Bůh, rodina, peníze, zábava, přátelství, důvěra, soucit, pomoc, soudržnost, upřímnost,…

Vyberte TOP 10 a seřadtě si je podle důležitosti. Ke každé hodnotě si napiště, co to pro vás znamená.

2. Definujte své životní role. Každý z nás na sebe bere určité role. Někdo je např. manželem, rodičem, podnikatelem, přítelem i lektorem mimoškolních aktivit pro mládež. Každá role představuje důležitý vztah. Je to oblast, kde neseme odpovědnost a přispíváme k dění kolem nás.

Při přemýšlení o svých životních rolích se zaměřte na následující oblasti:

– práce (společník ve firmě, lékař, manažer, řidič, prodavačka, nadřízený, podřízený,…)

– rodina a přátelé (manžel, rodič, syn, bratr, přítel,…)

– komunita (lektor, lídr, řečník, vedoucí, pečovatel, věřící…)

– volný čas (sportovec, spisovatel, malíř, hudebník, cestovatel, fanda do vaření, kutil,…)

Při definování svých rolí si představte, co chcete v každé roli dělat, co pro vás představuje, jak ji chcete naplňovat, jak byste se chtěli v této roli chovat, čeho byste chtěli dosáhnout. Ke každé roli si ještě napište klíčové osoby, které se tohoto vztahu týkají.

3. Zodpovězte si otázky:

Jakým člověkem chci být?

Co chci v životě dělat?

Co chci mít?

Co mě baví?

Co mi jde dobře?

Jaké jsou mé pozitivní stránky, vlastnosti, nadání?

Jak mohu být co nejužitečnější pro svět, ve kterém žiji?

Existuje nějaká činnost, kterou neděláte, ale kdybyste ji začali dělat, výrazně pozitivně by to ovlivnilo váš pracovní život?

Existuje nějaká činnost, kterou neděláte, ale kdybyste ji začali dělat, výrazně pozitivně by to ovlivnilo váš osobní život?

Více se dozvíte v eBooku „Vaše skutečné JÁ„, který najdete na www.skolaseznamovani.cz

Pamatujte:

Rozdíl mezi dobrým řečníkem a člověkem, který skutečně ví, o čem mluví je obrovský. Dobrému řečníkovi lidé často nadšeně tleskají. Lidem, kteří prožili nebo žijí to, co říkají, druzí tleskají se slzami dojetí v očích.
Dotkneme-li se lidských srdcí, získáváme si jejich přízeň. Osobní zkušenost nelze ničím nahradit!