Jak jsem zhubla a vy můžete taky!

Jsem žena, která chápe, že zdraví a krásu řešíme každá i každý. Všichni se chceme cítit dobře. Slovní spojení „jak zhubnout“ je na internetu jedním z nejvyhledávanějších!

Podělím se s vámi o svou zkušenost, která funguje a může vám pomoci! Předám vám jasné rady a doporučení, abyste i vy dosáhli svého cíle!

Jako autorka Školy seznamování vím, že dobrý pocit ze sebe sama ovlivňuje naší úspěšnost v navazování kontaktů a ve vystupování. Já sama jsem začala s aktivním seznamováním v době, kdy moje sebevědomí potřebovalo pořádně nakopnout. Takže jsem na sobě začala pracovat po všech stránkách – tedy i té fyzické.

Dvě těhotenství, práce u počítače z domova a vášeň pro vaření se na mé postavě poněkud nepříznivě podepsaly. Po druhém porodu, jsem si řekla, že se sebou musím něco udělat. Začala jsem hubnout 15. 6. z váhy 79 kg. Můj cíl byla váha 60 kg. A 20. 9. téhož roku mi váha ukázala 57,3 kg.
Během léta jsem doslova nestačila střídat velikosti oblečení a mé okolí mě měsíc po měsíci téměř nepoznávalo. Váhu si už přes rok držím bez zásadního omezování. Mé stravovací návyky se změnily, ale občas si bez výčitek dám rohlík s máslem a čokoládovým krémem, svíčkovou s knedlíkem nebo těstoviny se slaninou.

Jak na to?

– Prvním a nejdůležitějším krokem, který jsem musela udělat bylo ROZHODNUTÍ. Prostě jsem věděla, že JDU DO TOHO a DOKÁŽU TO!
To je esenciální záležitost pro každého, kdo chce se sebou něco udělat. Moje psychické nastavení bylo silné a mělo jasný směr a cíl.

– Druhou nejdůležitější věcí je – udělat si na to čas! Vyhradit si v diáři místo na pohyb i půlhodinu denně navíc, když budete pro sebe vařit zvlášť. Já musela např. uspořádat práci a zařídit hlídání. Je to o prioritách a umění neplýtvat časem.

jak jsem zhublaK celé proměně už stačily jen dvě věci:

1. Změnit svůj jídelníček. Pečivo nahradil rýžový chlebíček nebo ovesná omeleta. Přílohy se zmenšily a tvořila je hlavně rýže nebo 1 větší brambora. Ovoce jen dopoledne. Mléčné výrobky pouze nízkotučné a neslazené. A jinak hodně bílého masa, ryb, vajec na různé způsoby, zelenina, zelenina a zase zelenina. Chuť na sladké jsem zaháněla kávou s mlékem slazenou Stevií. Nízkotučné jogurty a tvarohy jsem si občas doslazovala umělým sladidlem. Nebo jsem si dala proteinový koktejl, proteinovou palačinku apod. Chuť byla uspokojena a dieta fungovala dál.
2. Dvakrát týdně jsem chodila do posilovny (10 minut běžecký pás, 50 minut posilování, 30 minut běžecký pás) a jednou týdně si dala nějakou další pohybovou aktivitu (zumba, plavání, běh…).

Jedla jsem často 5x i 6x denně a nikdy nešla spát hladová.

Díky tomuto procesu jsem den za dnem cítila, jak se na mě tuk doslova rozpouští. Výsledky pro mě byly povzbuzením a další motivací.

MŮJ TIP:
1. Příprava se vyplatí! Mějte jídlo připravené předem. Jakmile na vás přijde hlad a nebudete mít po ruce „něco dietního“, je velká pravděpodobnost, že sáhnete po čemkoliv, jen abyste zahnali hlad nebo únavu. Případně to vydržíte a vaše tělo bude hladovět a nebude vám dobře.

2. Jednou týdně resp. jedno jídlo týdně (u mně to byla sobota nebo neděle večer) si udělejte jídelníčkové volno. To znamená, že si k večeři dáte cokoliv, co máte rádi. Třeba i hranolky s kečupem. Je to chvíle, na kterou se můžete těšit a podvědomě si tak odškrtnete další týden dobré práce.

3. Když uděláte chybu – např. si dáte dortík, čokoládu nebo pizzu, protože jste na to měli děsnou chuť a neovládli jste se, tak nezoufejte! Zařaďte toto jídlo do svého plánu (viz předchozí odstavec) a jezte dál, tak jak máte.

4. Pokud by na vás přišla nálada: „Tak když už jsem teď snědla ten čokoládovej dortík, tak se na to můžu vykašlat a dám si ještě grilovanou krkovici a pivo.“ Vzpomeňte si na následující radu: „Zacházet takto s dietou resp. se svým tělem je jako, kdyby vám spadl telefon na zem a vy místo toho abyste ho zvedli a bezpečně uložili do kabelky, ho ještě nakopnete a budete po něm skákat v podpatcích.“
S telefonem byste takto za jednu vaší chybu nezacházeli, tak se tak, prosím, nechovejte sami k sobě!

Držím vám palce!

P.S.: Tento článek ležel na mém blogu v konceptech dva a půl roku, až jsem na něj úplně zapomněla. Nyní mám doma třetí děťátko a právě končím šestinedělí. Kila šla během těhotenství opět nahoru, takže stojím před staro-novou výzvou! Moje „předtěhotní“ váha byla 57 kg, „předporodní“ 77 kg, nyní je „pošestinedělní“ váha 67 kg a já se chci během tří měsíců opět dostat do formy! Takže počínaje dneškem JDU NA TO! Přidá se někdo?

Olga Strnadová Autor: Olga Strnadová

Scan the QR Code
autorka a lektorka Školy seznamování. Pomáhám lidem s komunikací a navazováním kontaktů pro jejich práci, obchod, i soukromé vztahy. Díky tomu lidé snadněji rozumí svému okolí a vytvářejí ty správné kontakty. Tak roste jejich vliv, respekt i sebevědomí. Zlepšují a prohlubují vztahy. Jsou celkově úspěšnější.

Napsat komentář